NorZIG-profil for SRU, utkast 2

Ole Husby ole.husby at bibsys.no
Man 30. Apr 2007 15:07:27 CEST

Tor Arne,

Her kommer noen generelle kommentar, som ikke svarer på
alle detaljspørsmålene dine.

De angår det faktum at versjon 1.2 av SRU er "rundt hjørnet".
Jeg henviser til flg melding fra Ray Denenberg, utsendt på
zng-lista på fredag):

ø "SRU  Draft Version 1.2 is ready for review, at
ø http://www.loc.gov:8081/standards/sru/.
ø This is a test site. When 1.2 is official the SRU home page
ø URL will drop the ":8081". The site is not complete; there
ø are several stubs for pages to be developed.
ø Please review in particular the specifications, and also the
ø style/look and feel."

Det ser ut til at versjon 1.2 vil vedlikeholdes av LC, mens den
neste versjon (2.0) skal overtas av OASIS.

Kommentarene er:

a. Vi bør nok relatere vår profil til versjon 1.2 av SRU.
    Kan du sjekke opp at alle lenker til SRU-standarden er
    i overenstemmelse med denne versjonen?

b. Du har utelatt NorZIG kontekstsett. Jeg synes det
    er fint hvis vi kan greie oss uten. Kan vi det?

c. Vi trenger vel en identifikator for bib-kontekstsettet.
    Får vi det snart? (Jeg ville tippet at det skal skje
    av LC som del av versjon 1.2).

Fint hvis du kan svare på disse spørsmålene før vi går
videre. Evt med mer hjelp fra Ray?

Ole

--
   ø                                                   ø
   ø Ole Husby           phone: +47 73 59 29 59 (work) ø