FW: Bruk av ustandard portnumre

Tom Andre Øverland tom.andre.overland at mikromarc.no
Tor 14. Des 2000 14:54:07 CET

Hei,

Jeg er også i utgangspunktet enig med Torkel Hasle, men Mikromarc
z-serverene det refereres til er kun testservere. Derfor har de spesielle
portnummere. Disse kommer til å forbli slik (innarbeidet, mange
avhengigheter osv.). I tillegg har alle Mikromarc z-hotell-servere
spesielle portnummere. (Men) her skal vi tenke litt videre. Uansett
z-hotell-serverene er ikke (ordentlig) operative ennå. Mikromarc-kunder med
egen z-server kan / bør selvfølgelig følge z3950.<bibliotek>.no:210, men
dette blir det opp til hvert enkelt bibliotek å avgjøre. Portnr. 210 er
forresten standard-verdi ved oppsett av Mikromarc Z39.50 Server.

(Ellers) Mikromarc og Z39.50-lenker:
Generell info: http://www.mikromarc.no/z3950/default.asp
z-testservere: http://www.mikromarc.no/z3950/testservers-nor.asp.
z-testportal: http://skram.mikromarc.no/z-test/index.html (web-interface mot